Қауіпсіздік және еңбекті қорғау саласындағы компанияларға қойылатын жаңа міндетті талаптар – OSHMS (Еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғауды басқару жүйесі)

 

Қазақстан Республикасы Парламенті Сенатының депутаттары жалпы отырыста екі оқылымда қарап, «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне еңбек мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заңды қабылдады.

Бұл заң еңбек қатынастары, әлеуметтік әріптестік, қауіпсіздік және еңбекті қорғау мәселелерін қамтиды.

Осылайша, еңбек жағдайлары бойынша қызметкерлерді кемсіту фактілерінің алдын алу үшін құжатта: Еңбек кодексінде қызметкердің лайықты еңбек және өмір сүру жағдайларына құқығы туралы норманы белгілеу, еңбек жағдайлары бойынша еңбек және еңбек жағдайлары бойынша еңбек заңнамасына енгізу. еңбек саласындағы кемсітушілік фактілеріне жол бергені үшін жұмыс берушілерді жауапкершілікке тарту негіздерінің әкімшілік заңнамасы.

Сонымен қатар, жұмыс берушінің азаматтарға еңбекақысы сақталмайтын демалыс беру арқылы әскери қызмет өткеру кезеңінде олардың жұмыс орнын сақтау міндеті белгіленді. Бұл ретте қызметкердiң еңбек функцияларын орындауға кiрiсу мiндетi әскери бөлiм тiзiмдерiнен шығарылған күннен бастап бiр ай iшiнде белгiленедi.

Алайда, науқас отбасы мүшесін күтетін жұмысшылар толық емес жұмыс күнімен жұмыс істеу құқығына ие болады. Бұл шара қызметкерлерге еңбек қызметін жеке және отбасылық қажеттіліктермен және жауапкершіліктермен үйлестіруге мүмкіндік береді.

Персоналды есепке алуды цифрландыру мақсатында жұмыс беруші еңбек шартында көзделген қызметкердің еңбек қызметі туралы мәліметтерді еңбек шарттарын есепке алудың бірыңғай жүйесіне (бұдан әрі – ЕҚБЖ) беруді қамтамасыз етеді. Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі пилоттық жобаны жүзеге асыруда, оның аясында 28 000 ұйым ESUTD-ге жасалған 1,3 миллион еңбек шарты туралы ақпаратты енгізді.

Келіссөздер жүргізу және ұжымдық шарттарға қол қою кезінде барлық жұмысшылардың пікірлерін ескеру мақсатында кәсіподақ мүшелері болып табылмайтын жұмысшылардың мүдделерін білдіру бойынша сайланған өкілдердің өкілеттіктері бекітілген. Бұл ретте заңнамаға ұйымда бір ғана ұжымдық шарт жасалуы мүмкін екендігі туралы түсініктеме енгізіледі.

Әлеуметтік әріптестікті реттеу саласында Халықаралық еңбек ұйымының кәсіподақтардың қызметіне қатысты ұсынымдарын іске асыру мақсатында: кәсіподақтардың жоғары тұрған кәсіподақ бірлестіктеріне міндетті мүшелігін алып тастау көзделген, бұл кәсіподақтардың бірлестік бостандығы құқығын шектеу; кәсіподақтарды мемлекеттік тіркеу кезінде кәсіподақтардың республикалық, салалық, өңірлік бірлестіктері мәртебесін растау шарттарын жеңілдету. Осыған байланысты салалық кәсіподақтар үшін саладағы және сабақтас салалардағы жұмыскерлердің жалпы санының кемінде жартысын біріктіру талабы алынып тасталды, оларды әділет органдарында тіркеу кезінде кәсіподақтар бірлестігінің мәртебесін растау мерзімдері белгіленеді. 6 айдан 1 жылға дейін өсті.

Заң сонымен қатар жұмыс берушілерге, қызметкерлерге және еңбек жөніндегі уәкілетті органға еңбекті қорғауды басқару жүйесін енгізу және пайдалану жөніндегі талаптарды белгілейді.

Жұмыс берушілермен «Еңбекті қорғау» бірыңғай ақпараттық жүйесін пайдалана отырып, өндіріс объектілерін еңбек жағдайлары бойынша аттестаттау нәтижелерін және жұмыс берушінің қызметкерлердің еңбек құқықтарына қатысты қызметін декларациялау үшін ақпаратты электронды форматта беру тетігі енгізілуде.

Бірнеше ұйым бір уақытта әртүрлі жұмыс түрлерін орындаған жағдайда, бас мердігер үшін еңбекті қорғау талаптарын сақтау бойынша жалпы үйлестіру қамтамасыз етіледі. Бұл шара өндірістегі жазатайым оқиғалардың алдын алу мақсатында еңбекті қорғау қызметтерінің жұмысын үйлестіруге мүмкіндік береді.

Заңды іске асыру республикалық бюджеттен қосымша қаржылық шығындарды талап етпейді және теріс әлеуметтік-экономикалық немесе құқықтық салдарларға әкеп соқпайды.

 

(c) Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтiк қорғау министрлiгi