Құрылысты реттеу саласындағы тұжырымдамаларды ауыстыру қазіргі уақытта салынып жатқан ғимараттарды пайдалануда күрделі мәселелерге толы.

 

Бүгінде Қазақстанда салалық құрылыс қоғамдастығы арасында құрылысты реттеудегі еурокодтардың рөлі мен орны туралы пікірталастар жүріп жатыр. Айта кету керек, еурокодтарды енгізу мәселесі төңірегінде көптеген қате идеялар қалыптасқан. Сондай қате түсініктердің бірі – Еурокодтар – бұл Қазақстандағы барлық ұлттық құрылыс нормаларын алмастыра алатын құрылыс нормаларының толық жиынтығы.

Өкінішке орай, бұл, әдетте, жоғары басшылыққа есеп беру үшін квазимемлекеттік құрылымдардың өкілдері қолданатын қате түсінік.Шын мәнінде, еурокодтардың пәндік аймағы тек механикалық беріктікті, тұрақтылықты және механикалық беріктікті есептеу және қамтамасыз ету әдістерімен шектеледі. ғимараттар мен құрылыстардың жүк көтергіш конструкцияларының отқа төзімділігі.

Ал сәулеттік-жоспарлау шешімдері, өртке қарсы шаралар (көтергіш құрылымдардан басқа), жылумен, желдету мен ауаны баптау, электрмен жабдықтау, канализация, сумен жабдықтау, кәріз жүйесі, экологиялық тұрақтылық және энергетика сияқты құрылысты реттеудің маңызды аспектілері, Эвакуациялау және қозғалу мүмкіндігі шектеулі адамдарды қолжетімді ету мәселелері Еурокодтарға мүлде кірмейді және болашақта олар тіпті қарастырылмайды.Еуропалық Одаққа (ЕО) мүше әрбір мемлекеттің өзінің ұлттық құрылыс заңнамасы бар және барлық жоғарыда аталған аспектілер еурокодтармен емес, өздерінің ұлттық құрылыс нормаларымен реттеледі. (ЕО құрылыс заңнамасының иерархиялық құрылымы  1- суретте көрсетілген ).

 

 

ЕО-дағы еурокодтар өз мәртебесіне сәйкес № 305/2011 Еуропалық ережеде белгіленген құрылымдардағы құрылыс конструкцияларының беріктігі, орнықтылығы және отқа төзімділігі бойынша іргелі талаптармен үйлестірілген үлгі (типтік) аймақтық еуропалық стандарттар болып табылады.

Үлгілік құжаттар ретінде еурокодтар құрылыс қызметінде тікелей қолдануға жарамсыз және ЕО елдерінің әрқайсысында ұлттық бейімделу процесінен өтуі керек. Осы процестің нәтижесінде еурокодтар «ұлттық параметрлер» деп аталатын ұлттық қосымшалармен толықтырылып, ұлттық стандарттар мәртебесіне ие болады және оларды бейімдеген елдің аумағында айналымға енгізіледі.

Оның үстіне ұлттық бейімделген еурокодтар міндетті құрылыс нормаларына айналмайды. Одақтас мемлекеттерде еурокодтарды пайдалану ерікті болып қала береді. ( 1-суретте  жұлдызша Еуропа елдеріндегі ұлттық деңгейде бейімделген еурокодтардың орналасуын көрсетеді).

Қазақстан Республикасы үшін ЕО-ның техникалық дамыған елдерінде кең таралған құрылысты реттеудің жалпы қабылданған озық үлгісі қолайлы. Оның негізінде біздің еліміз үшін иерархиялық түрде қатаң келісілген заманауи құрылыстың нормативтік-құқықтық базасын құру қажет. (Нормативтік құқықтық базаның ұсынылған құрылымдарының бірі  2- суретте көрсетілген ).

 

 

Осыған орай, «Президенттік реформаның жүз нақты қадамының» 49-тармағында былайша дұрысырақ тұжырымдалған болар еді:  «Европалық стандарттау жүйесін енгізу, оның ішінде ескірген құрылыс нормалары мен ережелерін (ҚНжЕ) ауыстыру үшін еурокодтарды ұлттық бейімдеу. » бұдан әрі.

Еуропалық стандарттау комитетінің (CEN) нұсқаулары мен келісімдеріне сәйкес еурокодтарды ұлттық бейімдеудің (енгізудің) жаңа бағдарламасын қалыптастыруға дейін, ең алдымен, қолданыстағы стандарттарда қатаң тәртіп орнату маңыздырақ. құрылыс саласының нормативтік-құқықтық базасының құрылымы. Ағымдағы жылдың 1 шілдесінен бастап ескі ҚНжЕ-нің жаңадан әзірленген параметрлік ҚР ҚН және ҚР СП деп аталатын параллельді қатар өмір сүруі осы мәселедегі ағымдағы шатасуды одан әрі күшейтеді.

Еурокодтарды ұлттық бейімдеу бағдарламасын 2010-2014 жылдардағы нормативтік құқықтық актілерді зерделеп, талдап, қорытындылар жасағаннан кейін құрылыс саласының ғылыми және инженерлік қоғамдастығынан тәжірибелі мамандардың кең ауқымын тарту арқылы қалыптастыру керек деп есептеймін .

 

(c) forbes.kz